Розв'язок проблем
мовлення є актуальною темою в дошкільному віці. Зараз існує безліч методик,
за допомогою яких можна регулювати процес розвитку мовлення у дітей. Сьогодні, я, як вихователь, який прагне бути сучасним та намагається постійно вдосконалюватися професійно, хочу
поділітися з вами технологією синквейну. Досліджуючи літературу та практику занять інших вихователів я бачила позитивний
результат їх дії. Отож, як вони допомагають в розвитку мовлення у дітей?
Що таке синквейн
Кто ясно мыслит — тот ясно излагает.
Античная поговорка
Античная поговорка
Психологи та
практикуючі педагоги відзначають, що у старших дошкільнят часто є порушення
мовлення, малий словниковий запас, діти не вміють складати розповідь по
картинці, переказати прочитане, їм важко вивчити напам'ять вірш. Складання
синквейну - один із способів часткового вирішення цих проблем. Синквейн часто
використовується сучасними педагогами ДНЗ в безпосередній освітній діяльності і
на уроках в школі. Уже в дошкільному віці можна вчити дітей складати синквейни
в формі гри.
Діти
Любі, ласкаві
Грають, дивують,
сяють
Діти – квіти життя
Щастя
Ці рядки схожі
на японські ліричні вірші. Але це не японська поезія. Це - синквейн. Що ж означає це незвичайне слово?
Синквейн - слово французьке, в перекладі означає «вірш з
п'яти рядків».
Синквейн - це нерифмований вірш, який сьогодні є
педагогічним прийомом, спрямованим на вирішення певної задачі.
Порівняно нещодавно педагоги стали застосовувати синквейн
для активізації пізнавальної діяльності та стали використовувати його як метод
розвитку мовлення.
Щоб скласти синквейн,
потрібно навчитися знаходити в тексті, в матеріалі головні елементи, робити
висновки і висновки, висловлювати свою думку, аналізувати, узагальнювати,
виокремлювати, об'єднувати і коротко викладати.
Можна сказати, що це політ думки, вільна міні-творчість, підпорядкована
певним правилам.
Правила складання синквейну:
1. Перший рядок синквейну - заголовок, тема, що складаються з одного слова
(звичайний іменник, що означає предмет або дію, про яку йде мова).
2. Другий рядок - два слова. Прикметники. Це опис ознак предмета або його
властивості, що розкривають тему синквейна.
3. Третій рядок, зазвичай, складається
з трьох дієслів або дієприслівників, що описують дії предмета.
4. Четвертий рядок - це словосполучення або речення, що складається з декількох слів,
які відбивають особисте відношення автора синквейну до того, про що говориться
в тексті.
5. П'ятий рядок - останній. Одне слово - іменник для вираження своїх
почуттів, асоціацій, пов'язаних з предметом, про який говориться в синквейні,
тобто, це особисте відношення автора до
теми або повторення суті, синонім.
Передбачається, що з дітьми дошкільного віку суворе
дотримання правил складання синквейна не обов'язкове.
Допускається,
що в четвертому рядку речення може вміщувати від 3 до 5 слів, а в п'ятому
рядку, замість одного слова, може бути і два слова. Інші частини мови
застосовувати теж дозволяється.
Синквейни допоможуть швидко і ефективно навчити дитину
синтезу, узагальненню і аналізу різних понять. Для того, щоб правильно, повно,
грамотно виражати свою думку, дитина повинна мати достатній словниковий запас.
Тому роботу необхідно розпочинати з розширення і вдосконалення словника. Чим
багатший буде словниковий запас дитини, тим легше їй буде будувати не лише
синквейн, але і переказати текст і виразити свої думки.
Цей метод може легко інтегруватися з іншими освітніми
програмами, а
простота побудови синквейну дозволяє швидко отримати результат.
- Чи можна вчити складати синквейни дітям, які ще не вміють читати?
- Складання синквейнів у формі гри.
- Синквейн як ефективний засіб розвитку мовлення у дітей дошкільного віку.
Відповіді на ці
та інші питання ви знайдете у наступній збірці літератури, посилання на яку подані
нижче:
Дидактический синквейн в работе учителя-логопеда с детьми.pdf
Дидактический синквейн как средство оптимизации работы по развитию речи детей.pdf
Инновационные подходы к развитию речи дошкольников.pdf
Синквейн как средство развития речи старших дошкольников.pdf
Синквейн.pdf
Технология Синквейн – эффективный метод речевого развития дошкольников.pdf
Технология Синквейн в развитии речи дошкольников.pdf
Что такое синквейн.pdf
Дидактический синквейн в работе учителя-логопеда с детьми.pdf
Дидактический синквейн как средство оптимизации работы по развитию речи детей.pdf
Инновационные подходы к развитию речи дошкольников.pdf
Синквейн как средство развития речи старших дошкольников.pdf
Синквейн.pdf
Технология Синквейн – эффективный метод речевого развития дошкольников.pdf
Технология Синквейн в развитии речи дошкольников.pdf
Что такое синквейн.pdf
Немає коментарів:
Дописати коментар