Типи занять з фізичної культури
Заняття з фізичної культури відрізняють за змістом і педагогічними завданнями. За змістом вони розподіляються на комплексні та заняття з акцентом на певний вид навчального матеріалу. З дошкільниками, як правило, проводять комплексні заняття, на яких діти виконують загальнорозвиваючі вправи, основні рухи та беруть участь у рухливій грі. Однак можна проводити заняття, що передбачають переважно один вид вправ, наприклад, плавання, катання на ковзанах, лижах та ін.Залежно від поставлених педагогічних завдань заняття з фізичної культури поділяють на заняття ознайомлення з новим матеріалом, вивчення нового матеріалу, закріплення та удосконалення фізичних вправ, заняття мішаного типу та контрольні. Кожне з них має свої особливості.Заняття ознайомлення з новим матеріалом можуть бути поодинокими з кожного виду фізичних вправ, тому що на наступних заняттях діти виконуватимуть вже знайомі вправи. На цьому занятті вихователь (в старших групах краще підготовлена дитина) демонструє нову вправу, її також можна показати на малюнках. Далі дітям розповідають про способи виконання даного руху. Потім передбачається обов'язкове виконання дітьми цього руху або окремих його елементів за допомогою вихователя.Заняття вивчення нового матеріалу (формування рухових вмінь) проводяться після занять з ознайомленням з новим матеріалом. На цьому занятті вихователь пояснює виконання вправи, що вивчається, у разі необхідності показує її; виправляє помилки, надає допомогу та страховку; дає оцінку дітям щодо якості виконання руху.На заняттях закріплення та удосконалення техніки виконання фізичних вправ формують вміння та навички основних рухів або вправ (ігор) спортивного характеру. Поступово автоматизуються елементи вправи, що вивчається, вони виконуються все більш чітко та легко, з поступовим переходом на м'язовий (підсвідомий) контроль за її виконанням.
Багаторазове повторення руху у стандартних та ускладнених умовах виконання (на місцевості з подоланням природних перешкод), також у процесі рухливих ігор.Частіше за все проводять заняття мішаного типу, де поряд з вивченням нового матеріалу діти вдосконалюють техніку виконання вправ і рухових дій, що вивчалися раніше.Контрольні заняття проводяться як на початку, так і наприкінці кварталу або навчального року, з метою виявлення ступеня володіння дітьми основними рухами на даний період, а також визначається результативність проведеної за квартал або рік роботи. Епізодично, за завданням завідуючої, методиста, інспектора-методиста вихователь планує на цьому занятті певні основні рухи або вправи спортивного характеру (на майданчику), вже вивчені дітьми, для об'єктивної оцінки якості їх засвоєння. Кількість контрольних занять трохи збільшується у старших групах. Кожному типу заняття відповідають певні педагогічні завдання, які випливають із єдиної для всієї серії занять дидактичної мети – сформувати конкретні рухові вміння та навички. Наприклад, вивчаючи стрибки у висоту з розбігу (старші дошкільники), дидактична мета формулюється так: «Сформувати навичку у стрибках в висоту з розбігу». Виходячи з цієї мети, на серії занять вирішується ряд конкретних дидактичних завдань:
- ознайомлення дітей із стрибком у висоту з розбігу;
- вивчення елементів стрибка (відштовхування однією ногою з одного, двох, трьох і т.д. кроків; згинання ніг у польоті, стійке приземлення);
- удосконалення стрибка, поступово збільшуючи висоту перешкоди – 20-25см - 30-35 см і довжину розбігу до 6-8 м;
- перевірка і оцінка техніки стрибка в висоту з розбігу (наприкінці навчального року).
Керівництво рухливими іграми в різних вікових групах
Проведення рухливих ігор з дітьми різних вікових груп має свою специфіку,
яка залежить від анатомо-фізіологічних і психологічних особливостей дошкільнят.
підбирають ігри з
нескладним змістом. Правил у цих
іграх небагато – одне, два. Невелика й кількість ролей (усі діти «миші», а
вихователь «кіт»; усі діти «горобчики», а вихователь «автомобіль»). Важливо
також враховувати й те, що в цьому віці дитина погано володіє своїми рухами:
часто втрачає рівновагу, падає, докладає багато зусиль під час виконання
фізичних вправ. Тому ігри добираються з обов'язковим чергуванням руху й
відпочинку.Спочатку ведучим має бути вихователь. Він регулює рухи дітей, щоб
вони занадто не збуджувалися і не втомлювалися. Цікаво проведена вихователем
роль ведучого створює бадьору, емоційну атмосферу, сприяє залученню всіх
вихованців до гри, активізує їхні дії. Поступово, коли діти другої молодшої
групи засвоять правила гри та звикнуть до організованих дій, їх можна залучити
й до виконання ролі ведучого.Молодші дошкільнята в колективних іграх виконують
одні й ті самі рухи (ходять, бігають, стрибають тощо). У них ще немає
зацікавленості в результатах гри, їх приваблює сам процес руху: бігати,
наздоганяти, лазити, кидати предмети в ціль та на дальність тощо. Цю
особливість вихователь і повинен враховувати, плануючи роботу з дітьми.У своїй науково
обґрунтованій методиці проведення рухливих ігор педагог А.І. Бикова пропонує умовно виділити три періоди в
плануванні та організації рухливих ігор з дітьми молодшого дошкільного віку.Завдання першого періоду (вересень-жовтень) -
привчати малят гратися разом (невеликими групками), використовуючи різноманітні
іграшки, м'ячі, обручі. Водночас можна починати проводити й колективні рухливі
ігри, об'єднуючи 10-12 дітей. Ігри добирають прості за змістом і характером
рухів. Діти виконують цікаві та нескладні завдання: підбігти до вихователя
(«Біжіть до мене»), наздогнати м'яч («Дожени м'яч»), знайти предмет («Знайди
прапорець») тощо. У цих іграх кожна дитина діє в своєму темпі. її рухи ще не
пов'язані з рухами інших дітей. Після одного-двох повторень вони повністю
оволодівають правилами гри.Наступний період – з листопада по квітень. Він
охоплює пізню осінь, зиму і ранню весну. Завдання вихователя в цей період –
підвищити активність дошкільнят, привчити їх пристосовуватися до сезонних явищ.
Тому в цей час добирають ігри, в яких діти можуть рухатися без особливих
труднощів, навіть у теплому одязі. Це ігри з бігом і ходьбою по всьому
майданчику («Поїзд», «Знайди свій будинок»), з катанням м'ячів, кульок («Влучи
у ворітця»), проводяться в приміщенні. Рухливі ігри, що їх організовує
вихователь у цей період, поступово ускладнюють.У літній період (травень-серпень)
легкий одяг дітей і рівень їхньої підготовки дають змогу використовувати
різноманітні рухи (підлізання, стрибки, ловлення м'яча тощо). Завдання вихователя в цей період – збагатити
руховий досвід дошкільнят, удосконалити набуті ними рухові навички. Вводять
нові ігри, а вивчені раніше проводять в ускладненому варіанті. Наприклад, у грі
«Трамвай» діти проходять не по рівному майданчику, а між предметами (кубиками, кеглями),
які поставлено на землі.Діти цього віку особливо емоційно сприймають образи
гри. Тому, стимулюючи правильне виконання рухів, враховують саме цю властивість
їхньої психіки. Наприклад, радять пострибати, як «зайчики», пройти тихо, як
«мишка» або «лисичка» тощо. Нестійка поведінка та швидка збуджуваність
дошкільнят потребують від вихователя спокійного, бадьорого тону. Гру треба
проводити весело і жваво.Тривалість гри для дітей певної молодшої групи
становить у середньому 5-7 хв з повторенням кожної з них 3-4 рази. У дітей
другої молодшої групи відповідно 6-8 хв, кількість повторень 3-5 разів. діти починають цікавитися результатами своїх дій:
точно влучити м'ячем у ціль, перестрибнути через «струмок»; пролізти в обруч,
не торкнувшись його. Збільшення рухових вмінь дає змогу проводити різноманітні
ігри з метанням («Збий булаву», «М'яч через сітку»), стрибками («Зайці і вовк»,
«Не замочи ніг»), лазінням («Переліт птахів», «Діти і вовк»).Протягом року зміст ігор,
рухові завдання, правила і взаємодії дітей поступово ускладнюються. Якщо гра
становить певні труднощі, під час прогулянок її краще проводити з меншою
кількістю учасників. Коли правила засвоюють усі діти, гра проводиться з усією
групою.Надмірна рухливість дітей цього віку та їхнє невміння раціонально
використовувати свої сили вимагають особливого підходу в дозуванні ігор.
Вихователь стежить, щоб рухи чергувалися з короткочасним відпочинком. Навіть
коротка пауза (півхвилини-хвилина) дає змогу дітям відновити свої сили і
заспокоїтися після бігу або стрибків. У цей час діти обмінюються враженнями.
Загальна тривалість рухливої гри дошкільнят цієї групи 8-10 хв, кількість
повторень 3-5 раз. руховий досвід багатший
порівняно з малятами 3-4 років, і це дає можливість ширше використовувати в
іграх більш складніші рухи. Наприклад, біг зі зміною темпу («Ми веселі діти»,
«Квач»), кидання та ловлення м'яча («Підкинь і злови», «Не давай м'яч»),
стрибки («Снігурі та кіт», «Вудочка»). У цьому віці велике значення мають ігри
із застосовуванням різноманітних предметів (м'ячів, обручів, скакалок). Вони
подобаються дітям конкретністю та наочністю оцінки досягнень; впіймав м'яч або
влучив ним у рухому ціль, прокотив обруч до визначеного місця і т.д.З великою
зацікавленістю діти грають в ігри, в яких передбачається розподіл на підгрупи
(команди). В іграх «Садіння картоплі», «Чия ланка швидше збереться?» та ін.
вони привчаються в інтересах своєї команди добиватися перемоги, виявляти
рішучість, спритність, витримку.Вихователь підбирає ігри відповідно до мети,
яку поставив: формування певних рухових навичок, виховання витримки,
сміливості, організованості тощо. Визначення
й конкретизація загальної мети запобігають випадковості у доборі ігор. Одна й
та сама мета може ставитися в різних іграх. Наприклад, рухові навички у метанні
в ціль удосконалюються в різних іграх: «Серсо», «Влучи в обруч», «Мисливці і
зайці», але конкретизуються у вигляді різних зрозумілих і цікавих завдань. У
грі «Влучи в обруч» пропонується влучити м'ячем у нерухому горизонтальну ціль,
а у грі «Мисливці і зайці» - у ціль, що рухається. По суті, удосконалюється
одна й та сама рухова навичка, але умови виконання різні.Успіх гри значною
мірою визначається правильною організацією дітей. Перед тим як пояснювати нову
гру, слід повторити з дітьми найскладніші для них рухи. Наприклад, перед
початком гри «Хто швидше до прапорця» діти повторюють підлізання під дугу, а
потім уже вихователь розповідає правила гри.Важливий момент у керівництві грою
– дозування рухів, особливо в іграх з бігом, лазінням, стрибками. Тривалість
безперервного бігу зі швидкістю вище середньої для дошкільнят цієї групи
становить 30-35 с за одне повторення гри. Кількість повторень залежить від її
змісту, але не повинна перевищувати 4-6 разів. Між повтореннями – короткі паузи
для відпочинку. Дуже важливо регулювати навантаження в рухливих іграх взимку,
коли
одяг заважає рухам. Потрібно
стежити, щоб діти не перегрівалися і не втомлювалися. Загальна тривалість
рухливої гри 10-12 хв. активність дітей збільшується. Вони стають
сміливими, винахідливими, рішучими, люблять, коли в іграх виникають різні
несподівані ситуації, ускладнення, прагнуть долати їх, виявляючи при цьому
позитивні моральні якості. Враховуючи це, вихователь ставить перед ними
конкретні завдання, пояснює, що і в якій послідовності слід робити, що
забороняється, Наприклад, за одним умовним сигналом потрібно бігти або швидко
зайняти своє місце в колоні, за іншим – присісти, після третього сигналу –
зупинитися або кинути м'яч («До свого прапорця», «Передай – стань», «М'яч середньому»).У цій віковій групі дітей
цікавить не тільки зміст гри і роль у ній, а й результати (швидше всіх
пробігти, влучити в ціль та ін.). Тому ігор, у яких були б елементи змагання на
спритність, влучність, швидкість рухів, бажано проводити якомога більше.
Наприклад, у грі «Хто перший.» виграє команда (ланка), яка швидше пробіжить,
пройде по колоді, та ін. Проводячи ігри з елементами змагань, дітей привчають
бути стриманими, уникати сварок, прагнути до того, щоб ігри сприяли вихованню в
них позитивних рис характеру. Важливо також навчити дітей самостійно
розповідати зміст знайомої їм гри, пояснювати її правила, аналізувати. Вони
повинні вміти самі організувати і провести рухливу гру з нескладними правилами.Для
дошкільників підготовчої до школи групи велике значення має підведення
підсумків гри та об'єктивне визначення переможців у командних іграх. Вихователь
допомагає дітям усвідомити важливість рухових дій відповідно до правил для
досягнення позитивного результату. Якщо хто-небудь з гравців порушив правила
(неправильно передав м'яч, почав бігти до сигналу), команді зараховується
штрафне очко.Значними порушеннями правил вважаються такі, які можуть істотно
позначитися на ході та результатах гри (грубощі, навмисна затримка
гравця-суперника, початок бігу до сигналу).Об'єктивна оцінка поведінки дітей
під час гри важлива для виховання позитивних моральних і вольових якостей. Тому
потрібно чітко аргументувати своє ставлення до тих чи інших вчинків дітей, переконувати
в правильності оцінки. Це попереджує негативні прояви в поведінці дітей, знижує
занадто емоційну збудженість, виключає бажання деяких з них отримати перемогу
нечесно.Методика
проведення рухливих ігор з дітьми цієї групи істотно не відрізняється від
методики проведення їх з дошкільниками старшої групи. Дещо збільшуються тривалість безперервного бігу в
іграх (до 40-45 с за одне повторення) і загальна тривалість (до 10-15 хв).Нові ігри доцільно
повторювати з дітьми всіх вікових груп 3-4 дні підряд. Протягом року одна й та сама гра проводиться в різних
умовах: у груповій кімнаті (якщо дозволяє площа), у фізкультурному залі, на
майданчику. Тому внесення певних змін у гру (ускладнення правил, збільшення дистанції бігу, тривалості гри) дає
змогу забезпечити відповідний інтерес дошкільнят до неї та
підвищити
Рухливі ігри з ходьбою, бігом, рівновагою
ХИТРА ЛИСИЦЯ
Мета: удосконалювати навички бігу; виховувати спостережливість та витримку.
Хід гри:
Діти стоять у колі пліч-о-пліч, заклавши руки за спину.
Вихователь проходить за колом і непомітно торкається кого-небудь із них.
Дитина, якої торкнувся вихователь, стає «хитрою лисицею». Вихователь пропонує
кому-небудь із дітей уважно подивитися на своїх товаришів, пошукати очима
«хитру лисицю». Якщо дитина відразу не знайде, діти всі разом запитують: «Хитра
лисице, де ти?» І пильно стежать за обличчям кожного, чи не викаже себе «хитра
лисиця». Після трьох запитань ласиця відповідає: «Я тут!» і вбігає в коло, а
діти швидко розбігаються, «Лисиця» їх ловить (торкається рукою). Коли буде
спіймано 2–3 дітей, гра завершується.
Рекомендації до гри: Якщо «лисиця» викаже себе раніше, ніж її запитають, діти обирають іншу
«лисицю».
«Швидко візьми, швидко
поклади»
Для участі у грі слід
добирати дітей приблизно однакових за силами. На одній стороні майданчика
знаходяться 3–4 стільця, на кожному — по 2–3 брязкальця або невеликих кубики.
На протилежному боці на відстані 5–6 м знаходяться 3–4 кошики. Діти за сигналом
повинні взяти по одному предмету, бігом перенести його та покласти до кошика.
Фізично міцним дітям можна додати ще один предмет або дещо (на 1–2 м) збільшити
відстань для бігу.
ВЕСЕЛКА
Мета: удосконалювати навички бігу; виховувати витримку,
кмітливість.
Хід гри
За допомогою лічилки
обирається «Веселка», який повертається обличчям до гравців, піднімає руки в
сторони (протягом усієї гри «Веселка» залишається на своєму місці).
«Веселка» називає
який-небудь колір. Гравці знаходять цей колір у себе в одязі або у кого-небудь
із сусідів (можна триматися за одяг інших) і, торкаючись цього кольору,
спокійно проходять під «Веселкою» (під його руками). Якщо у гравця відсутній потрібний
колір і немає можливості торкнутися названого кольору, він повинен швидко
пробігти під «Веселкою». Якщо «Веселка» квацнув гравця, то він стає новим
«Веселкою» і гра продовжується.
НЕ СПИ, НЕ ПОЗІХАЙ!
Мета: виховувати увагу, кмітливість, швидку реакцію.
Матеріал: довгий мотузок, кінці якого зв’язані між собою.
Хід гри
Обирається ведучий. Гравці
утворюють коло, тримаючи мотузку обома руками зверху. Ведучий ходить по колу,
вимовляючи слова: «Не спи, не позіхай, руки швидко прибирай!» і намагається
торкнутися рук одного з гравців. Завдання гравців: вчасно прибрати руки,
відпустивши мотузку. Під час гри мотузка не повинна падати на землю, адже щойно
відходить ведучий, гравець, якого він хотів квацнути, одразу ж бере мотузку.
Той, кого ведучий торкнувся, міняється з ним ролями.
ВУСАТИЙ СОМ
Мета: удосконалювати навички бігу; виховувати увагу, швидку
реакцію на сигнал.
Хід гри
На землі вихователь креслить
лінію — це «берег», з одного боку «суша», з другого — «вода». За допомогою
лічилки обирають ведучого — це «сом». «Сом» живе у воді на відстані 4–5 м від
«берега». Решта гравців стоїть там же, але на відстані 1,5–2 м, повернувшись
обличчям до «берега», і вимовляють слова:
Під камінням сом не спить,
Сом вусами ворушить.
Рибки, рибки, не чекайте,
Всі на берег випливайте!
Після цих слів «рибки»
тікають від «сома», а він намагається їх зловити. «Сом» не повинен виходити за
лінію «берега». Спіймані у «воді» «рибки» залишають гру.
Гра повторюється.
ПЛІТ
Мета: удосконалювати навички ходьби та бігу; розвивати вміння
узгоджувати свої рухи з рухами інших.
Матеріал: музичний супровід — повільна і швидка музика.
Хід гри
Гравці стоять шеренгами біля чотирьох стін
майданчика, узявшись за руки. Починає звучати повільна музика, усі шеренги сходяться
у центрі та кланяються одна одній. Потім звучить швидка музика, і всі діти
починають танцювати. Щойно музика замовкає, усі учасники повинні повернутися на
місця в свої шеренги. Шеренга, яка вишикується першою, виграє.
КВАЧ
Мета: удосконалювати навички швидкого бігу; розвивати
швидкість і спритність.
Хід гри
Діти стоять у різних кінцях
майданчика. Одну дитину обирають «квачем», їй дають до рук кольорову стрічку,
і вона стає посередині майданчика.
Вихователь
Квачик,
квачик, раз, два, три,
Швидше
ти дітей лови!
«Квач» намагається когось
догнати (квацнути). Той, кого він квацнув, відходить убік. Гра завершується, якщо
«квач» зловить трьох-чотирьох дітей (за домовленістю). Потім вихователь
призначає «квачем» найспритнішу дитину, яку жодного разу не спіймали.
Рекомендації до гри
Спійманим уважається той,
кого «квач» квацнув, він відходить убік. Якщо «квач» протягом 30–40 с не може
нікого квацнути, то необхідно призначити іншу дитину.
«Квач, бери стрічку!»
У грі можуть брати участь
кілька ведучих. Для гри необхідні різнокольорові стрічки з тканини або паперу.
Кожний із гравців закладає свою стрічку за комір. У ведучих стрічки відсутні,
тому їх завдання — наздогнати гравця, схопити його стрічку й закласти її собі
за комір. Якщо це йому вдається, тоді він стає гравцем, а той, хто втратив
стрічку,— ведучим.
МИШОЛОВКА
Мета: удосконалювати навички ходьби та бігу; виховувати витриманість,
кмітливість, чесність.
Хід гри
Вихователь об’єднує дітей у
дві неоднакові підгрупи. Менша утворює коло — «мишоловку», а більша, яка
зображає «мишей», розміщується за колом. Діти, які зображують «мишоловку», беруться
за руки і починають ходити по колу праворуч або ліворуч (за умовою).
Діти
Як
ці миші надоїли,
Все
погризли, все поїли,
Бережіться,
мишенята,
Доберемось
ми до вас!
Мишоловку
ми поставим,
Переловимо
всіх вас.
На останні слова діти
зупиняються і піднімають зчеплені руки. «Миші» в цей час починають швидко
перебігати через «мишоловку» і вибігати з неї.
На слово вихователя «Хлоп!»
діти швидко опускають руки, і «мишоловка» закривається. Дітей, які не встигли
вибігти з кола, уважають спійманими, і вони стають у коло. Коли «миші» будуть
спіймані, гру починають знову. Для «мишоловки» обирають дітей, які зображували
«мишей».
Рекомендації до гри
Вихователь стежить за тим,
щоб «миші» перебігають тільки через середину кола, за колом їм бігати не
дозволяється. Не можна також підлазити під закриту «мишоловку» (опущені руки)
або розривати коло.
«Парний біг »
Діти стають парами за
бажанням. За умовним сигналом вихователя діти розбігаються майданчиком,
використовуючи всю його площу.За словами вихователя: «Знайди собі пару!» — діти
повинні знайти свою пару і взятися за руки. Тому, хто довго шукає свою пару,
діти можуть говорити: «Олю, Олю, поспішай, швидше пару обирай!» Гра
повторюється декілька разів, після кожного повторення діти міняються парами.
«Перебіжки»
Гравці бігають у середньому
темпі від однієї позначки до другої. На відстані 20-30 м одна від одної
креслять дві лінії (або призначають два дерева). Гравці починають біг у
середньому темпі від однієї позначки (дерева). Добігши до другої лінії, гравці
розвертаються й повертаються назад бігом до першої. Стомившись, гравець
припиняє біг. Гра триває, поки не залишиться найвитриваліший гравець —він і є
переможцем.
ПТАХИ І ЗОЗУЛЯ
Мета: удосконалювати навички бігу; розвивати спритність і
швидкість.
Хід гри
На одному боці майданчика
діти креслять невеликі кола. Це — «гнізда птахів». Одна дитина — «зозуля», вона
стоїть осторонь і не має «гнізда». На слова вихователя:
Птахи у справах полетіли
І гнізда-хатки залишили! —
діти вибігають із «гнізд»
урозтіч. «Зозуля літає» разом із ними.
З ними зозуленька літає,
Собі хатиноньку шукає!
На слова:
Птахи, довго не літайте.
Свої гніздечка відшукайте! —
діти біжать до своїх «гнізд»,
а «зозуля» намагається швидко зайняти яке-небудь «гніздо». Дитина, яка
залишилася без місця, стає «зозулею».
Рекомендації до гри
Вихователеві необхідно
стежити, щоб діти бігали всім майданчиком і не «літали» близько від «гнізд».
ШПАКИ
Мета: удосконалювати навички бігу; виховувати увагу; учити
швидко орієнтуватися в просторі.
Хід гри
На одному боці майданчика
накреслені кружечки (діаметр 1 м) — «шпаківня» Усі діти — «шпаки», кількість їх
непарна, тобто на одну дитину більше, ніж накреслено кружечків, а у «шпаківню»
може «залітати» тільки двоє «шпаків».
Вихователь
Навесні пташки чарівні
Оселились у шпаківні.
Пір’ячком виблискують,
Пісеньки висвистують!
На слова вихователя «Шпаки
летять!» діти, наслідуючи політ шпаків, бігають майданчиком урозтіч. На слова
«Шпаки прилетіли!» вони біжать до «шпаківень». Уважається, що дитина, яка
спізнилася зайняти місце в «шпаківні», програє. Коли всі діти стануть у
кружечки, вихователь говорить: «Шпаки полетіли».Діти знову бігають, а за
сигналом займають місце у будь-якому кружечку. Програє той, хто спізнився. Гра
повторюється кілька разів.
Рекомендації до гри
Якщо дітей у групі парна
кількість, то у грі бере участь вихователь. Йому необхідно нагадувати дітям,
щоб вони бігали якнайдалі від «шпаківень».
Лови!
Мета: удосконалювати навички бігу. Розвивати
спритність і швидкість.
Хід гри
Діти діляться на дві підгрупи, які стають по різні боки майданчика. Одну дитину обирають “квачем” – їй дають кольорову стрічку. Квач стає посередині майданчика. Коли вихователь каже: “Лови!” – діти розбігаються, а квач намагається когось наздогнати і торкнутися рукою. Той, кого він торкнеться, відходить убік. Гра закінчується, коли квач зловить трьох-чотирьох дітей. Потім обирають іншого квача. Примітка. Якщо за 30-40 сек. квач не може нікого зловити, слід обрати нового.
Діти діляться на дві підгрупи, які стають по різні боки майданчика. Одну дитину обирають “квачем” – їй дають кольорову стрічку. Квач стає посередині майданчика. Коли вихователь каже: “Лови!” – діти розбігаються, а квач намагається когось наздогнати і торкнутися рукою. Той, кого він торкнеться, відходить убік. Гра закінчується, коли квач зловить трьох-чотирьох дітей. Потім обирають іншого квача. Примітка. Якщо за 30-40 сек. квач не може нікого зловити, слід обрати нового.
Оса
Мета: удосконалювати навички бігу. Розвивати
спритність і швидкість.
Хід гри
У грі бере участь непарна кількість дітей. Той, хто
залишився сам, — “оса”. Вона займає визначене місце. Пари розходяться, діти
юрбою прибігають до оси й запитують: “Оса, оса, а чи ти дуже лиха?” Та
відповідає: “Як ужалю, так знатимеш! Я не зла, не лиха, а кого хочу, того й
зловлю”.Після цих слів оса ловить дітей, що біжать поодинці. В момент
наближення оси гравці швидко об’єднуються в пари, а коли та віддаляється —
розходяться, перебігають довільно. Той, кого впіймає оса, перебирає на себе цю
роль.
Повінь
Мета: удосконалювати навички бігу на швидкість.
Виховувати витримку, кмітливість та
орієнтування в просторі.
Хід гри.
Діти
стають кружка, присідають і вдають, що сплять. Один з учасників — “вартовий” —
ходить у середині кола, вигукує: “Повінь! Рятуйтесь!” Тоді всі розбігаються,
шукаючи собі схованку: залазять на бум, драбину, стають або сідають на камінь
тощо. Примостившись, перебігають з місця на місце, а вартовий намагається їх
упіймати. Яку дитину спіймає — та стає вартовим.Примітка. Хто не знайшов
придатного для себе місця, йде на допомогу вартовому — теж ловить дітей.
Яструб
Мета: удосконалювати навички бігу. Розвивати
спритність і швидкість.
Хід гри
Обирають
“яструба”. Усі, крім яструба, утворюють колону, взявши один одного за пояс або
за плечі. Перший запитує яструба:
-
Тобі кого треба?
– Останнього.
– То лови його!
– Останнього.
– То лови його!
Яструб кидається до
останнього гравця, який намагається втекти, біжучи уздовж колони, щоб стати
попереду неї. Спійманий стає яструбом, а колишній яструб — першим у колоні.
Гра «Козлик»
Мета: ходьба по колу, біг з ловінням. Виховання
спритності, швидкості, вміння діяти за сигналом.
Хід гри
З дітей обирають козлика,
який стає посередині кола. Всі діти йдуть по колу і промовляють слова:
Козлику
біленький,
Козлику
сіренький,
Тебе
ми напували,
Тебе
ми годували.
З
нами, козлику, пограй,
І
скоріше доганяй.
По закінченню слів діти
розбігаються врозтіч, а козлик їх ловить.
Правила
гри: Тікати можна лише після закінчення слів
Вказівки
до гри: вихователь стежить,
щоб діти додержувалися рівного кола. Він регулює біг з відпочинком, щоб не
стомити дітей. В кінці гри вихователь визначає найспритнішу дитину, яка
ні разу не була зловлена, і козлика, який швидше за інших ловив. На роль
козлика зловлених дітей не обирати.
Гра «Рибалки і рибки»
Мета: біг врозтіч з ловінням, виховання
витримки, уваги, пам’яті.
Хід гри
Серед дітей обирають 2-3
рибалок, всі інші – рибки. Рибалки стають на одному місці, майданчику, рибки –
на іншому. Між ними відбуваються такий діалог.
–
Рибалки, рибалки, що в’яжете?
–
Сітку!
–
Кого будете ловити?
–
Рибку.
–
Яку?
–
Карасів і щуку!
–
То ловіть!
Рибки розбігаються по всьому
майданчику, кожний рибалка намагається піймати хоч одну рибку.
Правила
гри: Риба вважається пійманою, коли рибалка торкнувся її рукою. Коли рибалки
спіймали хоч по одній рибці, вибирають інших рибалок.
Вказівки
до гри: вихователь стежить,
щоб діти бігали не наштовхнувшись один на одного, чергує біг з відпочинком.
Гра «Коза і вовк»
Мета: ходьба по колу, біг з ловінням. Виховувати
витримку, сміливість, кмітливість, спритність.
Хід гри
Лічилкою діти вибирають
вовка і козу, всі інші – пастухи. Взявшись всі за руки, пастухи рухаються по
колу, всередині якого пасеться коза, і промовляють такі слова:
Вийшла
кізонька рогата
Попастися
на лужок,
Вовк
її спіймати хоче,
Щоб
забрати у лісок.
Після цих слів коза вибігає
через ворота (двоє дітей рухаються по колу з піднятими руками), а вовк її
ловить. Коли вовк спіймає козу, гра починається спочатку.
Правила
гри. Коза може забігати назад в коло. При цьому ворота зачиняються. Вовк має
право ловити козу лише поза колом.
Вказівки
до гри. Вихователь стежить за тим, щоб діти довго не бігали поза колом.
Гра «Діти і півник»
Мета: біг в різних напрямках. Виховання уваги,
спритності, вміння діяти за сигналом.
Хід гри
Лічилкою обирають півника.
Всі інші діти стоять за лінією. Вихователь каже:
– Півник зранку вже не спить
Дуже
голосно кричить:
В цей час півник ходить по
майданчику і голосно кукурікає 2 р.
Ку-ку-рі-ку! – 2р.
Діти йому відповідають:
– Півник, півник,
Золотий
гребінчик.
Чому
рано так встаєш
Дітям
спати не даєш
Після цих слів півник
починає ловити дітей, які бігають по майданчику.
Правила
гри: коли півник піймав більшість дітей гра припиняється і обирається новий
півник. Пійманим вважається той, кого півник торкнувся.
Вказівки
до гри: вихователь стежить щоб діти не бігли раніше, ніж закінчиться діалог.
Гра «Бджілки»
Мета: біг у розтіч, присідання. Виховування швидкої
орієнтації в просторі, уваги, вміти рухами відповідати на слова вихователя.
Хід гри
Діти-бджілки стоять на краю
майданчика. На слова вихователя:
– Бджілки літають
Медок
всі збирають
діти махають руками ніби
крильцями, бігають врозтіч, обминаючи один одного. На слова вихователя:
– Зу-зу-зу, зу-зу-зу,
Собі
квітку я знайду.
Діти присідають кожен біля
квітки. Кому не вистачило квітки, вибуває з гри.
Гра повторюється на слова:
– Бджілки літають
Медок
всі збирають
Поки діти-бджілки літають,
вихователь приймає одну квітку. Гра закінчується, коли більшість дітей вибудуть
з гри.
Правила
гри: біля квітки присідати лише одній дитині.
Вказівки
до гри: Як ускладнення в гру
вводять підвищення – лаву. Тоді діти зіскакують з лави.
Гра «Дід Мороз»
Мета: спритності, уваги.
Хід гри
Всі діти стають у коло і
беруться за руки. З дітей вибирають Діда Мороза. Йому дають чарівну паличку,
якою він буде заморожувати дітей. Дід Мороз стає посередині кола. Вихователь
разом з дітьми, ходячи по колу, проказує:
– Дід Мороз, червоний ніс,
Ти іди собі у ліс,
Щічки нам ти не морозь,
Ми тебе не боїмось.
Після цих слів діти
розбігаються врозтіч, а Дід Мороз наздоганяє дітей і старається торкнутись
їх чарівною паличкою. До кого Дід Мороз торкнувся, той завмирає на місці.
Вказівки
до гри: вихователь припиняє
гру, коли більшість дітей спіймана, або якщо Дід Мороз не надто спритний, а
діти втомилися бігати.
Пастух і вовк
Мета: удосконалювати навички бігу. Розвивати спритність і
швидкість.
Хід гри:
З
дітей обирають “пастуха” і “вовка”. Решта – “вівці”. З одного боку майданчика
креслять коло – це “кошара отари”, а на протилежному боці “пасовисько”. З боку
майданчика – “лігво вовка”. Пастух жене овець у поле, де вівці розбігаються,
стрибають, пасуться. На слова вихователя: “Тікайте од вовка!” вівці біжать у
свою кошару. Вовк ловить їх, а пастух захищає. Спійману вівцю вовк відводить у
своє лігво. Гра закінчується, коли у вовка певна кількість овечок. (за
попередньою домовленістю).
Правила гри: овечка
вважається пійманою, якщо вовк торкнеться її рукою.
Сірий вовк
Мета: удосконалювати навички бігу, кмітливість.
Хід гри
За загальною згодою діти вибирають “вовка”. Він, згорбившись, сідає на килимку і мовчить. Діти не чіпають його, а удають, що рвуть біля нього горішки. Промовляють:
За загальною згодою діти вибирають “вовка”. Він, згорбившись, сідає на килимку і мовчить. Діти не чіпають його, а удають, що рвуть біля нього горішки. Промовляють:
Рву,
рву горішечки,
Не боюсь вовка нітрішечки.
Не боюсь вовка нітрішечки.
Після
цих слів удають, що кидають у вовка горішками, тоді розбігаються. Вовк їх
доганяє. Кого вхопить —той стає вовком. Гра продовжується.
Примітка. Не можна вибігати за межі окресленої території.
Примітка. Не можна вибігати за межі окресленої території.
«Витівники»
Лічилкою обирають
«витівника». Решта дітей, узявшись за руки,рухаються по колу й наспівують:
Одне
за одним
Крокумо
у такт.
Зупинимось
на місці
І
зробимо… ось так!
Після слів «Зупинимось на
місці» діти припиняють рух, рознімають руки й чекають руху «витівника».
«Витівник» демонструє будь-який рух, а учасники повинні наслідувати його. Після
декількох повторень «витівник» призначає собі заміну. Кожний наступний
«витівник» має вигадувати нові рухи.
«Гуси-лебеді »
Мета: удосконалювати навички бігу на швидкість.
Виховувати витримку, кмітливість та
орієнтування в просторі.
Учасники гри обирають
«вовка» й «господаря», решта — «гуси-лебеді». На одному боці майданчика
креслять будинок, де мешкають«господар» і «гуси», на протилежному живе «вовк
під горою». «Господар» випускає «гусей» у поле погуляти. «Гуси» йдуть від
будинку досить далеко. Через деякий час «господар» кличе їх, і між ними
відбувається така розмова:
Х
а з я ї н. Гуси-гуси!
Г
у с и. Га-га-га!
Х
а з я ї н. Їсти хочете?
Г
у с и. Так, так!
Х
а з я ї н. Так летіть скоріш
додому!
Г
у с и
Нам не можна:
Сірий вовк під горою!
Не пускає нас додому!
«Гуси» біжать у будинок, а
«вовк» намагається їх піймати. «Гуси» повинні «літати» майданчиком. «Вовк» може
ловити їх тільки після слів: «Не пускає нас додому!» Піймані залишають гру. Гра
завершується, коли майже всі «гуси» піймані. Останній «гусак», який
залишився (найбільш спритний
і швидкий), стає «вовком».«раніше, ніж ведучий подасть сигнал. Не можна
квацати гравців за межами «міста». Наздоганяти втікачів дозволяється тільки
тоді,коли вони пробіжать повз суперника.
«День і ніч »
Посередині майданчика
накреслено лінію, по обидва боки на відстані 20–30 кроків від неї відзначають
два «міста». Гравці об’єднуються у дві рівні групи, одна з яких має назву
«день», друга — «ніч».
Гравці шикуються на відстані
1 м від середньої лінії через два кро-ки одне від одного. Ведучий промовляє:
«День!», після чого гравці команди «дня» повертаються й, пробігаючи між
гравцями «ночі»,швидко біжать до свого «будинку». Ті біжать за ними й
намагаються їх заквацати. Заквацані гравці переходять у групу «ночі». Потім
ведучий кілька разів повторює назви обох команд. Перемагає команда,яка матиме
чисельніший склад. Забороняється бігти у свій «будинок»
Пішохідні переходи.
Прогулянки за межі дитячого садка на природу (пішохідні переходи)
здійснюються у першу половину дня. їх мета – удосконалення рухових навичок та
комплексний розвиток рухових якостей у природних умовах (парк, ліс, берег
річки), привчання дітей орієнтуватися на місцевості. Рухова діяльність у
поєднанні зі свіжим повітрям, сонцем підвищує захисні реакції організму
дошкільнят, загартовує їх. Оточуюча природа, різноманітні враження збагачують
знання, виховують естетичні почуття дітей.
Під час проведення
пішохідних переходів слід використовувати їх для виховання дисципліни та
ознайомлення з правилами дій пішоходів на вулиці, а також для вирішення
освітніх завдань: знайомство з архітектурою будинків, породами дерев, поряд з
якими проходять діти, тощо.Дозування прогулянок залежить від віку, складу та
підготовленості дітей. Воно змінюється залежно від періоду року, погоди, змісту
прогулянок. Відстань як пішохідних, так і лижних переходів поступово
збільшується протягом року від однієї вікової групи до іншої. Довжина шляху в
один кінець не повинна перевищувати для дітей 4-5 років - 1,5 км, для старших
дошкільників – до 2 км. Після кожних 15 хв ходьби слід робити короткочасні (4-5
хв) зупинки для відпочинку дітей.
Вихователь
заздалегідь готується до проведення пішохідного переходу, розробляє його план
та маршрут, передбачає проведення активного відпочинку (виконання основних
рухів, ігор), підготовляє необхідний інвентар (м'ячі, скакалки та ін.). Вибір
маршруту та швидкість пересування групи залежать від фізичної підготовленості
дітей. Важливо також визначити, у якому одязі та взутті дітям більш доцільно
відправлятися на цю прогулянку.
Під час пересування по
маршруту діти можуть йти вільно, зграйкою, тому що ходьба у парах утруднює
свободу пересування та викликає негативні емоції. Шикування у пари виправдано
тільки при переході дороги, по якій рухається транспорт, та в той час, коли
група йде по пішохідному тротуару.У будь-яку пору року слід цікаво та
різноманітно використовувати рельєф місцевості та природні умови для виконання
рухів. У лісі або парку дітям пропонують ходьбу та біг між деревами,
переступання через гілки, пеньки, канавку; підлізання під низько опущені гілки
дерев або чагарників; стрибки в глибину з пеньків, підстрибування з діставанням
гілок дерев, кущів; метання шишок, каштанів у ціль (дерево, пеньок) або на
дальність.
На
лузі: ходьба та біг по траві з високим підніманням стегна; перестрибування
через купинки або невисокі кущики; ходьба босоніж по траві та ін.На березі
водойми (річка, озеро): ходьба та біг по піску, гальці; ходьба, ступаючи «слід
у слід», метання камінців у воду, стрибки у довжину та висоту з місця на
піску.У всіх вікових групах слід проводити рухливі ігри та ігрові завдання. У
старших групах виправдовує себе проведення ігор, які об'єднані єдиним сюжетом:
«Мисливці», «Мандрівники», «Слідопити» та ін.Взимку прогулянки для старших
дошкільнят плануються з використанням лиж: та санок. Діти можуть йти пішки до
місця, де є гірки, з яких вони можуть кататися та гратися у рухливі
ігри.Регулярне проведення пішохідних переходів дозволяє значно підвищити
руховий режим дошкільнят у цей день, покращити рухову підготовленість та дає
дітям естетичне задоволення від спілкування з природою.Отже,
регулярне проведення пішохідних переходів дозволяє значно підвищити руховий
режим дошкільнят у цей день, покращити рухову підготовленість та дає дітям
естетичне задоволення від спілкування з природою
Піший перехід до парку
Мета:
продовжувати вправляти дітей у різних видах ходьби в при¬родному для дітей
темпі (високо піднімаючи коліна, малими та широкими кроками,
"змійкою"); вправляти у метанні на дальність однією рукою;
вдосконалювати вміння стрибати вгору, намагаючись торкнутись обома руками
предмета; роз-вивати швидкість, спритність, силу, влучність, бажання до¬сягти
мети.
Матеріали:
шишки, мотузка, повітряна кулька, прапорці.
1. Перехід
до парку в колоні по одному, парами; перешикуван¬ням; зграйкою. Ходьба малими
та широкими кроками; "змійкою"; з високим підніманням колін; звичайна
ходьба. Біг у повільному темпі на відстань 150 м.
2. На місці стоянки:
а) метання в ціль однією рукою;
б) рухлива гра "Підстрибни і доторкнися" (стрибки у висоту на
двох ногах);
в) рухлива гра "Прапорці" (ходьба і біг "змійкою", в
різному темпі);
г) ігри з вітром: "Веселі стрічки", "Вітрячки",
"Кленові носики"; ґ) рухлива гра "Знайди собі
пару" (ходьба, біг, орієнтування у
просторі).
1.
Повернення
до дитячого садка. Звернути увагу на безпеку вуличного руху.
Піший перехід до спортивного майданчика
Мета: вдосконалювати вміння дітей
шикуватися в колону парами, ходити в колоні та по колу, не тримаючись за руки;
вправляти в умінні лазити приставним кроком по гімнастичній дра¬бині та кидати
м'яч у вертикальну ціль (в обруч); розвивати окомір, координацію; виховувати
дружні стосунки.
1. Ходьба в колоні із зупинками за сигналом
вихователя (2-3 зупинки), ходьба приставними кроками вперед. Біг невеличкими
групами в одному напрямі, біг у колоні по звивистій доріжці.
2. На місці стоянки:
а) спостереження за станом погоди, змінами,
що відбулися у природі з приходом весни;
б) рухлива гра "Поверни м'яч"
(кидання м'яча двома руками у вертикальну ціль);
в) рухлива гра "Дістань стрічку"
(лазіння).
3. Повернення до дитячого садка.
Піший перехід до
ательє з пошиття одягу
Мета: продовжувати
вчити дітей ходити один за одним, із зупинка¬ми, присіданням, з високим
підніманням колін; вправляти в умінні ходити по обмеженій площині та у стрибках
у дов¬жину з місця; розвивати спритність; виховувати інтерес і повагу до
професії швачки, закрійника.
1. Шикування - рухлива гра "Хто швидше знайде своє місце", і Ходьба із зупинками (3-4 зупинки), з присіданням (2-3 присідання), з високим підніманням колін. Біг у середньому темпі "зграйкою".
1. Шикування - рухлива гра "Хто швидше знайде своє місце", і Ходьба із зупинками (3-4 зупинки), з присіданням (2-3 присідання), з високим підніманням колін. Біг у середньому темпі "зграйкою".
2. В ательє:
а) спостерігати за технологічним
виготовленням одягу;
б) уточнити, що кінцевий результат залежить
від усіх праців¬ників ательє;
в) розглянути готовий одяг.
3. На подвір'ї: рухливі ігри: "Через
струмок" (стрибки), "Місто¬чок" (ходьба по обмеженій площині).
4. Повернення у дитячий садок.
Піший перехід до взуттєвого магазину
Мета: вдосконалювати вміння ходити парами
один за одним, "зграй¬кою", невеличкими групами і всією групою, у
природному для дітей темпі; вправляти в умінні стрибати на обох ногах з
просуванням уперед (на 2-3 м); переступати через перешко¬ди (заввишки 20-25
см); розвивати координацію рухів, спритність; виховувати дружні стосунки.
1. Шикування парами. Ходьба парами один за
одним. За сигна¬лом - ходьба "зграйкою", біг "зграйкою" у
середньому темпі.
2. Стрибки на обох ногах з просуванням
уперед, переступання через перешкоди (камінчики, пеньки, калюжки).
3. У магазині. Розглядання різноманітного
взуття.
4. Рухливі ігри:
"Пташки і кіт" (ходьба і біг), "Знайди, де захо¬вано"
(орієнтування у просторі).
5. Повернення в дитячий садок.
5. Повернення в дитячий садок.
Піший перехід до лісу, парку, скверу
Йти у природному для дітей темпі в два
переходи (по 20-25хвилин), а активним відпочинком між ними.
Мета: виховувати
допитливість, бажання милуватися пейзажами рідної природи, позитивно ставитися
до неї та її мешканців; сприяти розвиткові пізнавальних інтересів, мовлення,
есте¬тичних смаків; закріпити і поглибити знання дітей про се¬зонні зміни у
природі, розуміти їх причини; про диких тва-рин (їх пристосування до умов
життя, влаштування житла, турбота про дитинчат, захист від небезпеки, користь
від них і шкода); розширювати знання дітей про білку, зайця, їжака> у різні
пори року.
Методичні поради: дітям пропонують
послухати шум листя, впізнати знайомі дерева,
рослини, комахи, птахів, квіти, тварин; за^
пропонувати вдихнути свіже повітря.
Піший перехід до весняного саду
Мета: формувати вміння долати в природному
для дітей темпі два переходи (по 15 хвилин) з активним відпочинком між ними.
Формувати у дітей уявлення про ознаки весни (тепло, сніг розтанув, з'явилася
молода трава, на гілках з'явилися брунь¬ки). Виховувати любов до природи,
увагу, спостережливість. Запропонувати малюкам під час перерви пограти в
дидак¬тичну гру "Підбіжи до дерева, яке я назву", рухливу гру
"Не замочи ніг".
Піший перехід до майданчика старшої групи
Мета: продовжувати вчити дітей долати
пішохідні переходи трива¬лістю 15-20 хвилин в один кінець, ходити в природному
темпі. Формувати в дітей уявлення про весняні ігри (пускан¬ня човника по
струмку та ін.). Виховувати уважність та витримку. Запропонувати малюкам під
час перерви пограти¬ся разом зі старшими дітьми.
Піший перехід до куточка лісу
Мета: вдосконалювати вміння дітей ходити у
природному для них темпі, долати два переходи (15-20 хвилин кожний) з актив¬ним
відпочинком між ними. Вчити дітей розуміти взаємоза¬лежність живої і неживої
природи. Активізувати мовлення дітей іменниками і прикметниками. Розвивати
увагу, спосте¬режливість, уміння діяти за сигналом. Виховувати любов до
природи. Звернути увагу, що розцвіли перші весняні квіти мати-й-мачуха,
первоцвіт.
Під час перерви дати знання про весняні
явища природи.
Цільові прогулянки
Екскурсії до світлофора
Мета: закріпити знання дітей про
призначення світлофора і його сигналів. Пояснити, що світлофор встановлюється
на пере¬хрестях, пішохідних переходах, в інших місцях пожвавленого руху.
Виховувати обережність, бажання дотримуватися правил вуличного руху. До
найближчої зупинки міського транспорту
Мета: продовжувати формувати знання дітей
про види транспорту, його призначення, правила користування пасажирським
транспортом, трудові дії водія і кондуктора. Розвивати зв'язне мовлення,
інтерес до навколишнього світу. Виховувати у дітей спостережливість, уважність. Піший
перехід навколо дитячого садка
Мета: вчити дітей іти, не тримаючись за
руки, додержуючи відстань від попередньої пари на один крок. Ходити у звичному
для дітей темпі двома переходами (по 20 хв кожний) з активним відпочинком між
ними. Перерву влаштувати
тривалістю 5-10 хвилин. Під час перерви провести спостереження за
сюжетно-рольовою грою "Транспорт" дітей старшої групи. Ходьба по
колоді (перший раз - руки в сторони, другий - на поясі, третій - звичайна ходьба).
Рухлива гра "Трамвай". Піший перехід вулицею, на якій знаходиться
дитячий садок
Мета: продовжувати вчити дітей долати
пішохідні переходи три¬валістю 25 хвилин в один кінець, ходити у природному
темпі, додержуючи відстані між парами один крок. Розвивати увагу та витримку. Після половини переходу влаштувати
перерву тривалістю 10 хвилин. Під час перерви провести спостереження за рухом
транс¬порту на проїжджій частині вулиці. Стрибки на двох ногах з просу¬ванням
вперед. Рухлива гра "Кольорові автомобілі". Піший
перехід до світлофора
Мета: вдосконалювати вміння дітей ходити у
природному для них темпі, долати два переходи (по ЗО хв кожний) з активним
відпочинком між ними. Розвивати увагу, спостережливість, витривалість, вміння діяти за
сигналом.
Під час перерви провести спостереження за
роботою світлофора, рухом транспорту і перехожих на пішохідному переході.
Ходьба по траві, широко розставляючи ноги, біг по стежці, ходьба з високим
підніманням колін. Рухлива гра "Горобчики та автомобілі". Піший
перехід до автогаража
Мета: продовжувати вчити дітей долати
пішохідні переходи у звич¬ному для них темпі з активним відпочинком між ними.
Розвивати координацію рухів, спритність, виховувати дружні стосунки. Під час перерви провести спостереження
за транспортом, який виїжджає з автогаража і який заїжджає в гараж. Ходьба і
біг по колу, не тримаючись за руки, зміна напрямку, ходьба з нахилами під
гіллям дерев із наступним випрямленням. Рухлива гра "Кольорові
автомобілі". До паркової зони на території дошкільного
закладу
Мета: формувати вміння долати в природному
для дітей темпі два переходи (по 10 хв кожний) з активним відпочинком між ними.
Під час переходу іти без зупинок, парами, додержувати властивого дітям темпу
ходьби. Виховувати увагу, розвива¬ти спритність.
Перерву влаштовувати тривалістю 5-10
хвилин. Під час пе¬рерви провести спостереження за деревами, визначати ознаки
осені. На територію паркової зони школи Мета:
продовжувати вчити дітей долати пішохідні переходи трива¬лістю 10-15 хвилин в
один кінець, ходити в природному темпі, додержуючи відстані між парами один
крок. Вихову¬вати увагу та витримку. Під час перерви провести спостереження за
осінніми змінами в природі, зацікавити дітей дидактичними іграми "Знайди
однаковий листочок", "Назви правильно" з метою закріплення знань
дітей про осінні явища природи. До паркової зони на території дошкільного
закладу Мета: формувати
вміння долати в природному для дітей темпі два переходи (по 10 хв кожний) з
активним відпочинком між ними. Під час переходу іти без зупинок, парами,
додержувати властивого дітям темпу ходьби. Виховувати увагу, розвива¬ти
спритність.
Перерву влаштовувати тривалістю 5-10
хвилин. Під час пе¬рерви провести спостереження за деревами, визначати ознаки
осені.
На територію паркової зони школи Мета: продовжувати вчити дітей
долати пішохідні переходи трива¬лістю 10-15 хвилин в один кінець, ходити в
природному темпі, додержуючи відстані між парами один крок. Виховувати увагу та
витримку.
Під час перерви провести спостереження за
осінніми змінами в природі, зацікавити дітей дидактичними іграми "Знайди
однаковий листочок", "Назви правильно" з метою закріплення знань
дітей про осінні явища природи. Піший перехід
у куточок лісу на територіїДНЗ_________________________
Мета: формувати вміння дітей долати у
природному для них темпі два переходи. Під час переходу йти, не зупиняючись, дотри¬муватися
властивого дітям темпу ходьби. Розвивати спритність. Виховувати увагу.
На місці стоянки провести гру "Де ж
ти, Зайчику, заховався?" Вихователь: До лісочка ми прийшли, Та Зайчика не
знайшли. Гей, вусатий, йди до нас, З малюками грати час.
(Діти шукають Зайчика,
довільно ходять урізнобіч, підлазять під гілочку, присідають під кущі, йдуть по
слідах і знаходять зайчика.) Вихователь: Пострибаємо із Зайчиком. Нумо, веселіш, малятка! В
нього ніжки отакі: І міцненькі, і прудкі — Раз, два, три...
(Діти виконують стрибки на місці, на
останній рядок - з про¬суванням уперед.)
Поки діти відпочивають, вихователь каже:
Грались ми із Зайченям,
Дав завдання Заєць нам –
В лісі шишок назбирати
І у кошик поскладати.
Діти імітують збирання шишок у кошик і
повертаються назад на свій майданчик.
Рухливі ігри з ходьбою, бігом, рівновагою
ЧИЯ ЛАНКА ШВИДШЕ ЗБЕРЕТЬСЯ
Мета: удосконалювати навички ходьби та бігу; виховувати увагу, пам’ять, організованість.
Хід гри: діти шикуються у дві колони напроти вихователя. На умовний сигнал (свисток, змах прапорцем) або команду «Кроком руш!» діти ходять колонами одне за одним або в своїй колоні перешиковуються у пари і ходять парами. На команду «Усі розійшлись!» вони розбігаються майданчиком (залою). На команду вихователя «Стій!» усі зупиняються і заплющують очі Вихователь (змінюючи місце). Раз, два, три, швидко шикуйтесь у колони біля мене! Виграє ланка (колона), яка швидше збереться. Гра повторюється.
Рекомендації до гри: Після кількох повторень гру можна ускладнити, об’єднавши дітей у 3–4 підгрупи. Кожна група шикується в колону по одному перед прапорцем свого кольору. За сигналом вихователя (свисток, удар у бубон) діти починають ходити та бігати майданчиком (залою). Після команди «На місця!» діти повертаються до свого прапорця і стають біля нього в колону. Вихователь називає, яка підгрупа швидше повернулась і вишикувалась у колону. Після 2–3 повторень вихователь дає команду «Стій!» Діти зупиняються і заплющують очі, а вихователь у цей час змінює місця прапорців. Після команди «На місця!» діти розплющують очі та поспішають стати в колону проти свого прапорця. Виграють ті, хто першим став у колону.
Немає коментарів:
Дописати коментар